Ismerjék meg legújabb tagunkat a Med-Plast 2000 Kft-t. Schmidt Andreával a cég ügyvezető igazgató helyettesével beszélgettünk.
A cég tevékenységét áttekintve azonnal feltűnik, hogy az az ideális kisvállalat, amelyik exportképes, dinamikusan fejlődik minden bizonnyal a kormány számon tartja, mint potenciális GAZELLÁT. Természetesen e mögött a színvonal mögött erőfeszítések állnak. Kérem engedjen meg pár kérdést!
Az Önök termékeit áttekintve, olyan benyomásunk van, hogy nagy európai cégek beszállítói. Mennyire jelent kiszolgáltatottságot a beszállítói pozíció?
[Schmidt Andrea] Inkább a nagy európai cégek haza leányvállalatainak vagyunk a beszállítói, de törekszünk közvetlen exportőrök lenni.
Néhány megrendelőnknél a korábbi járványos helyzet, majd háborús megszorítások miatt nagyon megcsökkent a megrendelési állományuk, ez kihatással volt ránk is. A nagy megrendelőink visszaesése jelentős bevétel csökkenést okozott.
Cégünk igyekszik több megrendelőnek dolgozni, folyamatosan keressük az újabb együttműködéseket.
Jelenleg közel 50 partnernek gyártunk különböző műanyag alkatrészeket, terméket. Ezek főként kisebb darabszámú rendelések, illetve több olyan termékünk is van, megrendelőink elmondása alapján, melyet egyedül mi tudunk gyártani. Mi tudtunk olyan szerszámot tervezni és elkészíteni, mellyel olyan terméket gyártunk, amit a megrendelő elképzelt.
Az alkatrészek tervezése is szerepel a kompetencia körükben. Egy nagyobb rendszer alkatrészét, a nagy rendszer ismerete nélkül nehéz lehet elvégezni. A megrendelők hogy adnak át önöknek tervezési programot? Esetleg saját maguknak kell felmérniük a kapcsolódási pontokat, vagy a nagy rendszer tervezésében is szerepük van?
[Schmidt Andrea] A legtöbb esetben nincs teljeskörű információnk a termék funkciójáról, beépítési körülményeiről. Ilyenkor a specifikációk tartalmazzák a tűréseket, ami biztosítja a termék illeszkedését. Igen, igény szerint hozzájárulunk a tervezési folyamatokhoz. Van olyan általunk gyártott termék, mely teljesen megújult a mi termékfejlesztési együttműködésünkkel.
Az alkatrészek fröccsöntésénél Önök hazai, vagy import alapanyag dominál? Apropó, hogy áll a magyar műanyag granulátum gyártás?
[Schmidt Andrea] Hazai forgalmazóktól, importált alapanyagot vásárolunk legnagyobb mennyiségben.
- Van néhány hazai granulátum gyártó, tudtommal a hazai gyártás nincs túl jó állapotban.
- Mi, a fröccsöntés során keletkezett melléktermékeket saját célra újrafelhasználjuk, ezáltal minimálisra csökkentve a gyártás során keletkezett hulladékot.
A kiadványaik extra minőségéből jól látszik, hogy új megrendelőkre is számítanak. Ki a potenciális megrendelőjük? Esetleg van olyan termékük, ami végfogyasztónak szánnak és a kiskereskedelmi hálózatok a partnerük?
[Schmidt Andrea] Köszönjük szépen az elismerést, igen folyamatosan keressük és tárgyalunk újabb és újabb üzleti lehetőségekről.
- Potenciális megrendelők, ipari- és egyéb gyártó cégek.
- Igen, van saját termékünk az uszodarács, melyet az elmúlt év folyamán továbbfejlesztettünk, márkaneve Aquagrid. Továbbá tervezünk a jövőben több saját terméket is előállítani kereskedők, végfelhasználók részére.
- Vendéglátás területére gyártunk törhetetlen műanyag poharakat.
Ha a következő öt évre tekintenénk előre milyen Med–Plast pozícióval lennének elégedettek?
[Schmidt Andrea] Presztízs cégként üzemeljünk. Világszerte értékesítsük a termékeinket, világszínvonalú cégként.
- Új csarnokban végezzük a termelést, minimum 32 fővel, közel 1 Milliárdos árbevétellel, amelyből az adózott nyereség minimum 10 %.
- Idén induló két új üzletágunk bevétele érje el a műanyag fröccsöntés bevételi szintjét.
Örülünk, hogy Önöket is a KKVHÁZ tagjai között köszönthetjük!
[Schmidt Andrea] Mi is örülünk, hogy találkoztunk a rendezvényen és lehetőséget kaptunk a belépésre.
A Med-Plast 2000 Kft elnyerte a Kristály díjat a Company Wall minősítése alapján.
Magyarországi cégek legjobb 3,6%-a, saját kategóriájukban a 2%-ba tartoznak, örökös arany- és legmagasabb hitelminősítéssel.