Az üzleti coach célja, hogy beláttassa cégtulajdonos ügyfelével a lead-generáló stratégia fontosságát.
Leadnek, azokat az érdeklődőket nevezzük, akik még nem vásároltak tőlünk, de van elérhetőségük (pl: telefonszám, e-mail cím) és érdeklődnek a termékünk iránt. Tehát az nem számít leadnek, aki csak nézelődik.
Ajánlás: Néhány pénzügyi területen még ma is bevett szokás, hogy az értékesítők ajánlásokat kérnek. Pedig sokkal kevésbé nyomulósan is lehet csinálni hála az internet világának. Pl: megkérjük azokat az embereket, akik már vevőink, hogy ajánlják, osszák meg az oldalunkat, ajánlatunkat barátaikkal ismerőseikkel.
E-mail cím: Ez a leggyakoribb lead generálási módszer az utóbbi években. Valakit a honlapunkra irányítunk és egy ingyenes anyagért, termékmintáért, esettanulmányért, check list-ért cserébe elkérjük a (kereszt)nevét e-mail címét. Így újra meg tudjuk keresni az ingyenes ajánlathoz kapcsolódó új ajánlattal, amiért persze már fizetnie szükséges, hogy élhessen vele.
Remarketing: Ami egy rendkívül hasznos online hirdetési eszköz. Valaki böngészi az oldalunkat, de vásárlás előtt elhagyja azt. Ezeket az embereket a rendszer „megjegyzi” és újra vissza tudjuk hozni őket arra a pontra, ahol abbahagyták a vásárlási folyamatot, hogy ne kelljen előröl kezdeniük.
Nyereményjáték: Szervezhetünk nyereményjátékot is, ami után, azoknak, akik nem nyertek felkínáljuk a nyereményt kedvezményesen. Nyereményjátékon mindenki szeret részt venni, az emberek imádnak nyerni, ingyen megkapni valamit.
Telefonszám Ezt elkérni azért nagyon hasznos, mert telefonszámra tudunk küldeni SMS-t, s még az e-mail-ek megnyitási aránya 5-10%. Az SMS-ek megnyitási aránya viszont 95%. Mivel manapság mindenki okos telefonnal futkározik, ezért az SMS-ben egy linken keresztül egy pillanat alatt az ajánlathoz tudjuk irányítani az embereket.
Cím: Értesítési címet elkérni nem divatos, pedig rettentően kihasználatlan terület. Ma már mindenki Facebook-on és e-mailben kapja a különböző lehetőségeket, értesítéseket és ajánlatokat. Döbbenetes módon kitűnhetünk, ha ezeket postai úton egy szép borítékban küldjük ki inkább.