News & Blog

TDM, az új turisztikai fogalom

2 éve ismerkedik a szakma egy új kifejezéssel TDM. Szakmai körökben egymás között az első 3 kérdés között biztosan szerepel: „ Nálatok mi újság TDM fronton?Mi is az a TDM?Honnan és miért jött az ötlet a negvalósításra?

A TDM ( Turisztikai Desztinációs Menedzsment ) egy felülről ösztönzött, de alulról szerveződő, professzionális turizmus irányítási rendszer. Különböző szintjei (helyi, térségi, regionális) más- más szerepet hivatottak betölteni a turizmusban.

A  végcél:  sok elégedett majd visszatérő turista generálása.  Tulajdonképpen integrálja magában az eddigi szervezeteket  pl. tourinform iroda,  majd új tevékenységi elemekkel magasabb szintre emeli az eddigi irányítást

A szakma, mint minden új kezdeményezés esetében erősen megosztott:  a kezdeményezők, a támogatók,  és a  kivárók, megfigyelők táborára oszlik. Ezek után az sem könnyű,  hogy az önkormányzati szerep vállalás miatt  polgármestereket és jegyzőket szükséges ennek fontosságáról meggyőzni. Van aki azért csinálja, mert meghatározó a turizmusa, ezért tovább fejleszti; van aki azért, mert fejlesztésre szorul a turizmusa, ezért csinálja.

A helyi TDM-eknek elsősorban nem a piaci tevékenység a feladata, hanem a turisták irányítása, az élményszerzés közvetlen alakítása, az igényes környezet biztosítása, a megfelelő ár-érték arányú szolgáltatások kidolgozása Térségi szinten már lehet az egységes megjelenéssel, az összehangolt kínálat megteremtésével törődni, régiós szinten pedig   a kínálat piacra vitelével és promócióval kell foglalkozni.

Az ötlet és a példa  ezúttal is  „ Nyugatról” származik, jó példáért nem is kell messzire mennünk, nyugati szomszédunknál, Ausztriában már közel 20-25 éve eredményesen működik. Ennek köszönhetően valósulhat meg például, hogy egy 1200 lakosú osztrák üdülőfalu több százezres látogató forgalmat valósít meg évente, de elég csak a szomszédos Burgenland tartomány példaértékű turisztikai kínálatát és  piacra vitelét, vagy professzionális  látogató menedzsmentjét megnéznünk.

A rendszer felállítására és eredményes működésére olyannyira jelentős törekvések vannak, hogy  a  2007-2012 ig szóló Nemzeti Fejlesztési Stratégia  is kiemelt prioritásként kezeli. 2009- ben a TDM –ek alapítására rendelkezésre álló mintegy 3,8 milliárd Ft –os uniós támogatásból 2,2 milliárd Ft került lehívásra, 2010- ben pedig még ennél is több 6 milliárd Ft áll rendelkezésre.

Számos szakmai konferencia, szakmai újságok célirányos rovatai foglalkoznak a témával, van már országos TDM koordinátorunk is Víg Tamás személyében és professzionális honlapunk a témát érintő kérdésekről turizmusmenedzsment.hu címen.

Aktualitásokkal folytatjuk…

KKVHÁZ Szerkesztőség

Vélemény írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A Magyar Gazdaság Kávéháza!

Termékünk a kapcsolat, a tudás és a közösségi élmény

Hiszünk abban, hogy a gazdaság minden felelős
szereplőjének, politikai nézetektől független,
konstruktív, kulturált, rendszeres párbeszéde a magyar
versenyképesség egyik záloga.

Minden jog fenntartva 2023

https://madura-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/fonts/depo25-bonus25/

https://madura-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/fonts/vietnam/

https://doplang-adipala.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/jepang/

https://tayem-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/assets/myanmar/

https://cigintung-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/rusia/

https://karangsembung-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/pragmatic/

https://karangsembung-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/garansi-kekalahan-100/

https://banjarwaru-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/js/thailand/