2020 július 6-án ismét megnyílt az online KKVHÁZ. A téma ezúttal a KKV programok egyik örök kérdése: Milyen tudás hiányzik a legtöbb KKV szintű vállalatban, és ha ezeket beazonosítottuk mi a teendő?
A KKVHÁZ online beszélgetésében részt vettek
Bíró Sándor egyéni vállalkozó
Fekete István interim szakértő, a JVSZ egykori elnöke
Gáspár Péter Pál a BKIK XXIII-as Ingatlanforgalmazás-, Hasznosítás és Vagyonkezelési osztály oktatási főtanácsadója.
Glósz Andrea a JVSZ elnökségi tagja, a Glósz és Tsa Pénzügyi Tanácsadó Kft partnere
Hargitai Dávid a KKVHÁZ Veszprém megyei vezetője egyetemi tanár
Kovács János egykori bankvezér, elemző, a KKVHÁZ Szenior Tanácsadó Klub első elnöke
Sepsi Zsigmond felnőttképzési szakértő a BKIK osztályelnök
Szabadkai Antal foglalkoztatáspolitikai tanácsadó
Tisóczki István a KKVHÁZ Bács Kiskun megyei vezetője
Tóth Szilvia HR szakértő és tréner
Gulyás József a KKVHÁZ vezérigazgatója, kisvállalkozás kutató az esemény moderátora
A rendezvényt a KKVHÁZ TV egyenes adásban közvetítette
A résztvevők az első körben sorban 3-3 percben elmondták a gondolataikat a kisvállalkozás vezető tudásának leggyakoribbnak vélt hiányosságairól. A következők hangzottak el:
beszállítási ismeretek hiánya; befektetési képesség; öndiagnosztikai képesség; digitális ismeret hiány; külső és belső kommunikáció gyengesége; a megfelelő ember kiválasztása; rugalmas reagálás vészhelyzetben; vezetői képesség; stratégia alkotás képessége; likviditás biztosításának a technikája; profit elérésének a képessége; az ésszerű kockázat vállalás képessége; értékesítési üzenetek képzése; maga az értékesítés; krízis kezelés; holtig tanulás felismerése; innovációs képesség; menedzsment tudás; hitelképesség
A résztvevők a saját gondolatikon kívüli legjobb problémafelvetéseket foglalták össze, helyenként már a saját szavaikkal. Ezek voltak a legjobban preferált gondolatok:
Öndiagnosztika; rugalmas válságkezelés; innovációs képesség, a szellemi vagyon értékelése; kapcsolati tőke; a cég ( brand) építés képessége; folyamatos képzés (holtig tanulás); belső kommunikáció; rendszerben gondolkodás; minőség; értékesítési képesség;
A résztvevők probléma szűkítése:
Öndiagnózis – életfogytig való tanulás – belső kommunikáció
A problémák egyneművé tétele és általánosabbá tétele – kiterjesztése:
1. Hiányzik a KKV szektor vállalatainál a rendszeres, mérettől, ágazattól, piaci helyzettől függő helyzetértékelés
2. Hiányzik a helyzetértékelésből levezetett állandó, az első és közép vezetőkre, kollektívákra és csoportokra, a technológiai folyamatokra, stb. vonatkozó permanens képzés
3. Hiányzik a cégek belső kommunikációja, ami nem pusztán a munkafolyamatokhoz kapcsolódó profi információ áramlást, de szervezet résztvevőinek folyamatos motiválását – „ harckészültségben tartását” jelenti.
Döntések:
Fekete István vezetésével kialakításra kerül, és a KKVHÁZ programjaiban hangsúlyt kap egy „Hogyan válhatok beszállítóvá?”, ismeretátadási projekt létrehozása, ami markáns teret kap a KKVHÁZ eseményein is.
Tisóczki István vezetésével kialakítunk egy olyan anyagot, amely a kisvállalatok elfogulatlan ön helyzetértékelését támogatja úgy, hogy annak a kitöltése sem időben, sem energiában ne legyen túlzó, miközben szórakoztatva tanít is egyben.
Tekintse meg az eseményen
elhangzottakat