Az internet térhódításával gyakorlatilag néhány kattintással bármilyen információ elérhető.

Ez a tény azonban sokakat aggaszt, ugyanis szakértők szerint a millenniumi generáció tagjaira hatással van az online világ állandó jelenléte. Ők az internet térhódításával párhuzamosan nőttek fel, és akaratlanul is változtak ennek a ténynek köszönhetően.

A 12-17 éves amerikaiak 95 százaléka internetezik, 76 százaléka tagja a közösségi oldalaknak és 77 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal. Az 5 és 13 év közötti brit gyerekek csaknem fele nem tudja bekötni a cipőfűzőjét, kétharmaduk ugyanakkor remekül elboldogul a DVD-lejátszóval, 42 százalékuk pedig a legfejlettebb mobiltelefonnal is. Ezek a számok hazánkban is megállják a helyüket.


Készült egy felmérés neves kutatók, oktatók, egyéb szakértők részvételével a témában, és a megkérdezettek fele alapvetően pozitívumként értékeli, hogy a fiatalok internetes írástudásuknak köszönhetően, gyorsan találnak válaszokat nehéz kérdésekre is. 43 százalék azonban úgy vélte, a gondolkodási képesség kárára válik, hogy az információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető.

Egyenlőre még nem tudunk egyértelműen állást foglalni a kérdésben, hogy a hiperkonnektivitás inkább pozitív vagy inkább negatív hatással van–e a fiatalokra.


Többen úgy látják, a készen és gyorsan kapott információ nem ösztönzi a fiatalokat arra, hogy maguk sajátítsák el a tudást, ehelyett egyfajta “külső agyként” hagyatkoznak az online elérhető információkra. Emellett azonban nem tagadhatjuk azt sem, hogy az online világ, a gyorsan elérhető információk számos előnyt is hordoznak magukban.