Barion Pixel KKV Marketing - KKVHÁZ | megtudhatja + elmondhatja + ott lehet

Cikksorozat  1. rész:  
Lassan 22 éve nyitott a magyar piac. A KKV szektorban azonban a mai napig gyakran olyan viselkedés tapasztalható, mint egy zárt piacon. Meg kell érteni hogy mi a marketing lényege, és azt is, hogy ha nekünk nem sikerül a jó marketingen keresztül vevőkhöz jutni s ezeket meg is tartani – úgy a jobb, mint a rosszabb időkben – , akkor sajnos olyan (bel- vagy külföldi) cégek fogják átvenni a piacunkat és a vevőnket, akik a nemzetközi elfogadott marketing eszközöket sikeresen alkalmazzák és akinek a vevő más jelent mint csupán egy eszközt pénzgyártáshoz. Sajnos azt is le kell szögezni, hogy mindazok az intézkedések, amelyekkel a magyar kormány próbálja a magyar piacot és a KKV-ket előnyös helyzetbe juttatni, nem egészségesek mert nem biztosítanak hosszú távú vevőket, és egyáltalán nem képesek kinevelni egy ún. “önkéntes” vevői kört. Utóbbiak azért térnek vissza, mert elégedettek a szolgáltatásaink összességével és hajlandóak megkötni velünk akár egy nem dokumentált szerződést, ami természetesen a bizalom jele:  bizalom abban, hogy a külső körülményektől függetlenül  a szolgáltatást fenn fogjuk tartani és a szolgáltatási készségünket, szakmai tudásunkat a világszerte elfogadott “best practice” módszereknek megfelelően fogjuk továbbfejleszteni.  A második részben egy példán keresztül szeretném mutatni, hogy mire gondolok.

About Post Author