Évek óta hagyomány, hogy a KKVHÁZ az év vége közeledtével egy-egy témában
kérdezi a tagjait, melyet a karácsonyi ünnepek előtt jelentet meg. A KKVHÁZ Karácsonyi kérdés-válasz idei témája a Gyerekek.
A versenyképességről szólt az elmúlt évünk és a nagy sikerre való tekintettel így lesz ez jövőre is.
A versenyképességről a KKVHÁZ álláspontja világos: az állami szabályozás a finanszírozás és a vezetői tudás hármasára ültettük az elemzéseinket. A vezetői tudás külön elemzések tárgya: az alap, közép- és felsőfokú képzés, a szakképzés, a felnőttképzés mind a vizsgálat tárgya volt és marad is.
Most, Karácsony közeledtével egy teljesen új aspektust veszünk elő.
Egy jövőbeli sikeres vezető versenyképességében a köznevelés és közoktatás alappillér.
De mi van a gyermekek felkészítésével a családokban? Tagjaink közül három olyan vezetőt kérdeztünk, akik tapasztalt szülők. Hogyan irányítják gyermekeik felkészítését, erről a kérdésről miként gondolkodnak?
Verő Barbara
A Future Proof Consulting Kft. ügyvezetője,
A KKVHÁZ HR Bizottságának társelnöke
Szülőként óriási szerepünk van gyermekeink fejlődésében, manapság talán még meghatározóbb, mint sok évvel ezelőtt.
A mai fiatalság már a digitális korban született és rengeteg különféle impulzus éri őket nap mint nap a social media felületein keresztül. Az információ bárhol és bármikor elérhető számukra, azonban az, hogy a telefonjukon látott/hallott dolgok mennyire felelnek meg a valóságnak, még nincs meg a megfelelő élettapasztalatuk. Ezért nagyon sok fiatal szorong, nincs megfelelő énképe, folyamatos megfelelési kényszerrel küzd.
Két – közel felnőtt – fiú édesanyjaként a következőket tudom javasolni szülő társaimnak:
- Értékeket adjunk át a gyermekeknek, ne tárgyakat. Beszélgessünk velük arról, hogy mit jelent az őszinteség, becsület és ezek miért fontosak. Ezek jelentőségét lehet, hogy csak később értik meg, akkor azonban tovább adják majd a gyermekeiknek
- Járjunk elő jó példával – nem elég beszélni arról, hogy mit kéne csinálniuk, mutassuk azt meg a gyakorlatban. Például: amennyiben a szülőknek fontos az élethosszig tartó tanulás, jelentkezzenek közel 50 évesen is egy új egyetemi kurzusra, tanuljanak nyelveket és ezeket a tapasztalatokat osszák meg a gyerekekkel is.
- Hangsúlyozzuk az erősségeiket: fontos, hogy biztos érzelmi hátteret biztosítsunk nekik, ahol komfortosan érzik magukat és reális önképet tudnak kialakítani. Ne hagyjuk, hogy folyamatosan másokhoz viszonyítsák magukat, emeljük ki, hogy az ő személyiségük mitől fantasztikus
- Hagyjuk őket próbálkozni, hibázni – talán ez ma a legnagyobb kihívás. Az iskolában leginkább megfelelni tanulnak meg, amely később a vállalkozási kedvüket és önbizalmukat nagyban gátolja. Bátorítsuk őket, hogy merjek kipróbálni számukra ismeretlen dolgokat, vigyük őket sokat ismeretlen helyekre, mutassunk jó példát, hogy kell új helyzetekben is magabiztosan helytállni.
Ha minden szülő csak ennyivel támogatja a felnövekvő generációt, egy boldogabb társadalomban nőhetnek majd fel.
Szóráti Ödön
Kipszer Tűzihorganyozó Kft.
ügyvezető igazgató
1./ Beszélgetés az internetről:
Előnyei:
– gyors információ szerzés
– felgyorsított kereskedelmi tevékenység lehetősége.
Hátrányai:
– függőség – interneten átélni és ténylegesen megélni eseményeket, óriási különbség, ez az utóbbi időben elsikkadt az internet javára, az emberek hátrányára.
– igénytelen, romboló sorozat filmek, show műsorok
A könyvek, igényesek. Internet nézés sokat és hosszan, fizikailag is és biológiailag is leépít.
FONTOS a megfelelő arány kialakítása.
2./ A múlt év sikereinek – balsikereinek, elmaradt célkitűzések közös értékelése, a gyerek véleményével indíttatva.
3./ A jövő évi célok közös meghatározása.
Mindezt természetesen a karácsonyi vásárlással, túrázással összekapcsolva.
Kiss Tamás
Saldo Zrt.
Tanácsadó Igazgatóság
üzletágvezető
Két lány gyermekünk van: Nóri és Léna, 9 és 5 évesek. Szerencsések vagyunk, nagyon tehetséges gyerekek. A nagyobbik már országos matematika versenyt is nyert, zongorázik, mindkettő táncol, kézműveskedik. Igyekszünk őket tudatosan nevelni, minden lehetőséget biztosítunk számukra, terelgetjük őket, de nem döntünk helyettük. Nem akarjuk rájuk erőltetni a döntéseinket, vagy megmondani nekik, hogy mivel foglalkozzanak. Mindkettő céltudatosnak tűnik, sőt akaratos, de a kisebbik tűnik inkább vezető típusnak. Mi abban hiszünk, hogy a gyerekeknek a saját személyiségükben, a saját akaratuk szerint kell fejlődniük és leginkább a saját hibáikból fognak tanulni. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy mindent megengedünk nekik, fontosnak tartjuk, hogy illedelmesek szabálykövetők legyenek, továbbá a tanulmányi eredményeikre is odafigyelünk. Szeretnénk, hogy ha valamibe belekezdenek, akkor azt csak indokolt esetben hagyják abba.
Mindegy az, hogy tudományokban, szakmában, vagy művészetben találják meg a sikereiket, számunkra az a fontos, hogy boldog felnőttek legyenek.
Köszönjük Partnereinknek, hogy bepillantást nyerhettünk egy kicsit a családi életükben, a gyermekről, a nevelésről alkotott véleményeikben.