News & Blog

Amennyiben Ön szerint segítségére lehetünk az optimalizálásban, !

A Google kegyetlen, és csak a jól pozícionált keresőszavakkal, logikus informatikailag is érthető leírásokat preferálja.
Rengeteg a hiedelem, sok a sarlatán. Egy biztos az optimalizálás mára egy olyan megkerülhetetlen szakma lett, mint például a fogorvos. Otthon lehet öblögetni, gyógyszerezni, egy darabig. Végül mindenki elmegy az orvoshoz. Van aki sokat szenved addig. Ne szenvedjen jöjjön be az ügyeletre. A KKVHÁZ is működtet ilyet, számos remek szakembert tudunk ajánlani Önnek!

Kiderült az is, hogy a nagy nézettség nem mindenkinek kell. Úgy tudnám összefoglalni, hogy akik olyan termékeket és szolgáltatásokat árulnak, amelyek a tömegek ellátására készülnek, azoknak kiugró kereshetőség, és nézettség a fontos. Azok akik korlátozott mennyiségű árut, szolgáltatást kínálnak, jól behatárolt piacon nekik elég a célirányos akár kis létszámú keresés is.

Vannak olyan szakterületek, amelyek jól megélnek az internet nélkül is.
Egyre jobban figyelni kell arra is, hogy a magán szférát jól különítsük el az üzleti aktivitásunktól. Ez elmúlt időszak – hurrá legyünk fent mindenhol – hangulata néhány keserves csalódás után alábbhagyott.

Ezekről és sok mindenről volt szó a KKVHÁZ vitaestjén február 13-án.

Itt következzenek az előadóink gondolatai. (beérkezési sorrendben folyamatosan tesszük közzé)

És várjuk az Ön észrevételeit is! kkvhaz@kkvhaz.hu
Ha úgy érzi nincs eléggé elől kkvhaz@kkvhaz.hu

Poór Károly vagyok a Success Call Solutions Kft. szakmai vezetője. Anno a válság kirobbanását követően hoztam létre ezt a szervezetet, melynek célja, hogy a call center és a direkt marketing eszközeit megismertesse a KKV szektorral, lebontva az a téveszmét, hogy csak a multik és a sokpénzűek eszköze.
Piacteremtőként, felvállaltuk, hogy a tárgyalási időpontokat megvalósulásuk alapján számoljuk el ügyfeleinkkel, minden egyéb költség, (programozási, képzési, installációs, stb) mellőzésével. Az elmúlt pár években több mint 2.700 személyes találkozót egyeztettünk, ennek java része a nagyobb vállaltokhoz való bejutást jelentette megbízóink számára.

A mi munkánk csak akkor lehet sikeres, amennyiben ügyfelünk rendelkezik, megfelelő folyamatokkal melynek része lehet a szolgáltatásunk. Ezt felismerve ezt, a szolgáltatásunk kibővítettük a piaci igények felmérésén keresztül, (piackutatás) az adatbázisok építésén keresztül, a hírlevél felíratáson át egészen addig, hogy ezen eszközöket összehangolva értékesítés támogatás-t nyújtunk. Ennek ismertetésére hoztuk létre nyílt napjainkat.

Csak azon ügyfelekkel tudtunk eddig sikert elérni (150+), akik konkrét elvárásokkal és célokkal rendelkeznek az értékesítésük és marketingjük területén és ehhez plusz erőforrásra van szükségük.
Díjmentes nyílt napjaink és személyes konzultációink a KKVHÁZ támogatásával állnak rendelkezésükre.

“Ügyfelet Dögivel”
A vita est tanulsága, hogy rengeteg nézőpont létezik, arra hogy kinek milyen marketinget kell csinálnia. Ahány web fejlesztő, annyi féle megoldás, technológia, árképzés. Én arra szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy amíg nincs meg a konkrét papírra vetett cél és ahhoz a vázlatos lépések, addig nincs értelme bármilyen marketing “szakemberrel” beszélni. Érdemes a kapcsolati tőkében körbe kérdezni, hogy kinek ki segített, miben volt az megfelelő.

A legfontosabb, hogy mérni kell a piacot. Nem szükséges erre sokat költeni. Fontos hogy ne az ismerőseink visszajelzése alapján ítéljük meg a piacot. Jóhiszeműek, de nem ők a fogyasztóink.

Érdemes a díjmentes surveymonkey-n regisztrálni és a meglévő eddigi listára, névjegyekre elküldeni egy felmérést. Ennek eredményeképp már lesz iránymutatás, hogy merre érdemes vagy merre nem érdemes menni.
Bővebben nagyon szívesen nyújtok erről tájékoztatást. www.scskft.hu. Érdemes feliratkozni.


Poór Károly
poor.karoly@scskft.hu

Vissza a cikk tetejére

Mint már előző cikkemben említettem: Semmi sem állandó, kivéve a változás!
A hétfői vitaest után is ez a nézetem erősödött.
Nem csak a keresők szempontjából igaz ez a kijelentés, hanem a témához hozzászólók szubjektív nézőpontját figyelembe véve is.

Egy-egy téma megítélése az egyén világszemléletének és tapasztalataink a szűrőjén keresztül történik. Valószínűleg ezért alakult ki ilyen parázs vita egy egyszerű keresőoptimalizálási kérdésről.

A Google és a Facebook is rájött erre és ezért is történnek nagyon jelentős változások mindkét cég fejlesztési irányvonalában.

A Facebooknál már bevezetett rendszer, hogy az egyén személyes hírfolyamában azok az események jelennek meg nagy hangsúllyal amire valamilyen tevékenységgel reagált (lájkolt, megosztott, hozzászólt). A számára nem túl érdekes eseményeket elrejti a rendszer. Ezzel kedvezni szeretnének nekünk, de lehet, hogy olyan információkat rejtenek el a szemünk elöl, amire nyitottak lennénk. Szerencsére ez az opció kikapcsolható a Facebook esetében.

A Google is hasonló szisztéma szerint gondolkozik. A keresőóriás megpróbál a felhasználó fejével gondolkozni és a mindenki számára a legideálisabb találatokat megjeleníteni. Ebből kifolyólag a Google-ban való első hely fogalma lassan megszűnik, mivel minden felhasználónak más és más találatokat fog hozni a saját keresője.
A Google + elterjedésével ez még erőteljesebben fog hatni a találatok rangsorolására, mert minél többen +1-eznek egy-egy tartalmat, az annál jobb helyezést fog elérni a találati listában.

Szeretjük, nem szeretjük ezek a cégek belelátnak az életünkbe, szokásainkba, kapcsolati rendszereinkbe és ezekkel élnek és visszaélnek.
Lezárásképpen:

Az internet használat nem kötelező senki számára, vannak előnyei és hátrányai…mérlegeljen mindenki saját vehemenciája szerint, hogy mennyire folyik bele ebbe a virtuális világba….


Nagy Gábor
nagygabor@g-art.hu

A vitaest témája a google és úgy általában az internetes részvétel volt.
Mára már nyilvánvalóvá vált, hogy a google megkerülhetetlen internetes piaci szereplővé vált. Ha tetszik, ha nem, benne kell lenni. Persze nem mindegy, hogy hol. És valójában erről szól a keresőoptimalizálás.
Valójában azokat a kulcsszavakat kell megtalálnunk, amelyek megfelelően lefedik vagy jellemzik a vállalkozásunkat és ezekre a kulcsszavakra kell a keresőoptimalizálást elvégezni.
Mára kis- és nagyobb vállalkozások ezrei jelentek meg, akik a keresőoptimalizálást vállalják és ígérik, de kevesen tudnak valós eredményeket elérni.

Ha keresőoptimalizálás szóbakerül a cms (joomla, wordpress, drupal, stb.) templatekről is beszélnünk kell. Ezekkel a programokkal, vagy előkészített templatekkel annyira egyszerű weboldalt összeállítani, hogy egy minimális szépérzékkel megáldott tizenéves is remek weboldalakat tud kialakítani. persze csak a rendelkezésre álló eszközökkel. Vagyis azokkal az építőkockákkal amiket a templétek fejlesztői létrehoztak. Ez a legtöbb felhasználónak elegendő. Nem is vágyik másra, csak hogy rajta legyen a neten. És itt jön a lényeg. Ezek a CMS alapok már ELEVE KERESŐOPTIMALIZÁLT weblapot hoznak létre. Vagyis minimális odafigyeléssel az lesz. Tehát egy tizenéves is tud KEREŐOPTIMALIZÁLT weblapot készíteni. Többek közt ennek is köszönhető, hogy hirtelen nagyon sok SEO (Search Engine Optimization) “szakember” jelent meg.
Engem szinte hetente hívnak fel, hogy segítenek egy-egy weblapom keresőoptimalizáltságának javításában és komoly szakértői gárdájuk van.

És garantálják google-ben az első oldalon való megjelenést. De érdekes módon kizárólag olyan esetben amikor a weblap amúgy is az első oldalon van. 🙂 Van olyan weblapom ami a 8-10. oldalon jelenik meg a keresőben, de emiatt még egyszer sem hívtak (épp egy ilyen weblapot optimalizálok, és az is hamarosan az első oldalon lesz azokra a kulcsszavakra amikre most a 8-10. oldalon van). Aztán beszéltem egy ilyen cég egyik vezetőjével aki csak annyit mondott, “Tudod a legtöbben azt sem tudják, hogy hanyadik oldalon jelenik meg a weblapjuk a googleben.” Ugye kicsit cinikus mondat? 🙂 Látszólag elkanyarodtam a témától de higgyétek el, hogy mégsem.

Alapvetően a lényeg, hogy mielőtt megbízunk valakit keresőoptimalizált weblap létrehozásával, ellenőrizzük az ajánlatát. És mindenképp gondoljuk át, hogy a ránk, a munkánkra jellemző kulcsszavakra milyen találatok jönnek fel. Utána mindenképp gondoljuk át, hogy vajon a célközönségünk valóban ezekkel a kulcsszavakkal fognak-e keresni amikor minket (szolgáltatásunkat vagy termékünket) keresnek. Mert hiába leszünk az első helyen a bajuszpödörítő kulcsszóra, ha erre a szóra éves szinten mindössze 100 ember keres rá és amúgy hajfestés a fő profilunk.
Szőr-szőr, de nem ugyanaz. 🙂
Akkor beszéljünk egy keveset a jövőbeli trendekről. Főként mert a fenti eszmefuttatásom igazából inkább a múlt.
A google nyílt szándéka, hogy a keresési találatokat személyreszabja.
Vagyis igyekszik kitalálni, hogy NEKÜNK mi lenne a legjobb ajánlat.
Hogyan is szándékozik ezt elérni?
Első körben néhány kérdést szeretnék feltenni (tegeződő formában ha nem baj) 1. Van-e google mailfiókod
2. Ha van használod-e, hozol-e létre címlistát?
3. Van-e androidos telefonod (esetleg gps-el)?
4. Szinkronizálod a telefonod a google fiókoddal?
5. Használsz-e facebookot és tervezed-e a Google+ használatát?

Ha ezekre igen a válasz, akkor te egy remek google alany vagy.
Amikor a fiókodba bejelentkezel és a neten barangolsz, keresel a keresőben a találatok közül kiválasztasz valamit és megnézed, folyamatosan a fogyasztói profilodat gyártod a google számára. Hogy honnan tudja a google, hogy hova lépsz be? Egyszerű. A weblapok legtöbbjének a látogatói analitikáját google analitics-el készítik. És ehhez egy google kódot kell beilleszteni a weboldalba. Mivel egy ez jó analitikát ad, és könnyű beilleszteni a weblapba ráadásul látványos grafikonokat lehet mutogatni a megbízóknak, a legtöbb webmaster ezt az analitikát illeszti a weblapokba. És lassan össze is áll a kép. A weblapok analitikáját a google végzi, és ha valaki a google fiókjába bejelentkezve nézelődik a neten, máris rengeteg adatot szolgáltat a google számára a netezési szokásait illetően.
Utána természetesen használja a mailfiókját. Levelet kap és küld. És a google ezeket a leveleket látja. Épp úgy mint a weblapok tartalmát a levelezést is átnézi kulcsszavak alapján. Ami további adatokat szolgáltat a google profiljához.
Persze közben rengeteg adatot kap a google a kapcsolati hálójáról is, hisz praktikus kis címlistát tud összeáltani a levelezőpartnereiről.
És akkor megjött az androidos telefon. Az okostelefon. 🙂 Tényleg okos.

Egy gombnyomással szinkronizálja a telefon címlistáját és naptárát a google fiókkal. Pontosítok. A gombnyomás sem kell. Alap beállítás az automatikus szinkron. Persze ki lehet kapcsolni. Csakhogy van még egy kis apróság. A backup. Ha esetleg nem akarsz szinkronizálni mert nem szeretnéd a címlistádat feltölteni a google szerverére, még mindíg ott a backup ami szintén automatikus. És emögött a szimpatikus és biztonságos szó mögött is egyfajta szinkron van. Hisz ebben az esetben is annyit teszel, hogy az esetleges adatvesztések elkerülése végett az adataidat lemented a google szerverére. 🙂 Ezt sokan nem kapcsolják ki.

De ezek az adatok még nincsenek eléggé személyesítve. Hisz bárkinek lehet akármennyi google mailcíme és a feltöltött adatok még elégtelenek a pontos vagy pontosabb profilhoz. (Bár a névjegyek feltöltése elég pontos ráadásul remekül struktúrált adatbázis.) És máris megjelent a piacon a Google+. Remek közösségi oldal ahol a meglevő google profilunkat bővíthetjük és a személyes kommunikációinkkal árnyaltabbá tehetjük azt.
De miért ne használná valaki ezeket az “ingyenes” lehetőségeket. Hisz olyan praktikusak és annyira ingyen vannak. Pedig az élet legnagyobb igazsága, hogy “NINCS INGYEN EBÉD”. A feltöltött névjegykártyák adataival fizetsz ezért a szolgáltatásért. A szomorú, hogy ezekkel a látszólag ártalmatlan szinkronizációkkal, nem csak a saját adataid szolgáltatod ki a google-nek, hanem a címlistád, a barátaid valós adatait is.
A névjegykártya adatokat már könnyedén össze tudja vetni a leindexelt weboldalak adataival (nevek, telefonszámok, mailcímek)

Tehát a google-nek egyre nagyobb és egyre pontosabb adatbázisa van felhasználók millióiról (még olyanokról is akiknek nincs is google profiljuk), így egyre pontosabban testreszabhatja a találati listát.
Akár helyileg akár érdeklődési körnek megfelelően tudja pontosítani, hogy mit is kereshetsz.

Ezzel gyakorlatilag a keresőoptimalizálásban egy merőben új helyzet jön létre. Már eddig is nehéz volt követni és kitapasztalni (a valódi SEO szakembereknek), hogy épp mik azok a szempontok amiket figyelembe vesz egy weblap besorolásánál.
Most viszont megváltozik ez a helyzet. Igazából a SEO szakemberek egy részének a szerepét maga a google veszi át. Ezzel sokan fognak vitatkozni de józan ésszel belátható, hogy miért! 🙂 Természetesen a felkészült SEO szakemberek továbbra is komoly segítséget tudnak adni a weboldal megfelelő kialakításában, de mindenképp tovább kell képezniük magukat. Illetve magunkat! 🙂 Én ezt teszem.

Igazából amióta van internet és van e-mail, azóta a szerveren levő levelezéshez az adott szolgáltató (aki a mailszolgáltatást nyújtja) mindig is hozzáférhetett és az ilyen esetleges hozzáférésekről neked nem is lehet tudomásod. Ezt az érvet sokszor hallom amikor arról beszélek, hogy mennyire nem szerencsés ennyire kiszolgáltatni magunkat.
Csakhogy. Mert itt van egy csakhogy egy jó nagy CSAKHOGY!

EZ EDDIG NEM EGY KÉZBEN VOLT!

Az információs társadalom legnagyobb hozadéka, hogy a legnagyobb érték maga az információ.
A google ezekkel a szolgáltatásokkal mérhetetlenül nagy gazdasági előnyhöz jut a többi piaci szereplővel szemben, hisz ha valaki reklámozni akar valamit (és ki ne akarna???) a google-nek kidolgozott pontos adatbázisa lesz arról, hogy a ki a célközönség és a weboldalakba épített bannerekkel ezeket a reklámokat épp a célközönségnek juttathatja el. :-). Ehhez képest a tévéreklám smafu.

A legnagyobb gond, hogy miközben az információs társadalom hihetetlen mértékben fejlődik, a felhasználók egyre óvatlanabbak. Elég felmenni a facebookra, és máris látható, hogy olyan személyes adatokat osztanak meg amiket normális esetben senkinek sem mondanának el. Kicsit olyan mintha az utcán meztelenül sétálnánk, a hátunkra tetováltatva a személyes és pénzügyi adatainkat.

Természetesen már látom sokak száján megfogalmazódni a cinikus választ “Akkor ne használd” :-). Na aki ezt mondja az egy sort sem értett meg abból amit itt írtam.
Nem az a megoldás, hogy nem használjuk az internetet vagy a google-t, hanem az, hogy okosan használjuk. Az internet nem a személyes életterünk, mert annak a való világban kell lennie. Válasszuk szét a magánéletünket a munkánkat és az internetet.
Ne csak egy fogyasztók legyünk egy irdatlan rendszerben, hanem próbáljunk indivídumok maradni! 🙂


Miseta Zsolt
kkvhaz@millu.hu

KKVHÁZ Szerkesztőség

Vélemény írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A Magyar Gazdaság Kávéháza!

Termékünk a kapcsolat, a tudás és a közösségi élmény

Hiszünk abban, hogy a gazdaság minden felelős
szereplőjének, politikai nézetektől független,
konstruktív, kulturált, rendszeres párbeszéde a magyar
versenyképesség egyik záloga.

Minden jog fenntartva 2023

https://madura-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/fonts/depo25-bonus25/

https://madura-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/fonts/vietnam/

https://doplang-adipala.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/jepang/

https://tayem-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/assets/myanmar/

https://cigintung-wanareja.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/rusia/

https://karangsembung-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/pragmatic/

https://karangsembung-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/css/garansi-kekalahan-100/

https://banjarwaru-nusawungu.cilacapkab.go.id/wp-includes/js/thailand/