A KKVHÁZ vezérigazgatója bevezetőjében a vitát jelölte meg a mozgalom motorjának. Mint Gulyás József elmondta, a vitánál aligha talál az ember jobb megismerési lehetőséget. Lehet beszélgetni, interjúzni, információkat kérni, de a vitánál erősebb egyik sincs.
A vita harc, ami az észt és az érzelmeket is megmozdítja. Épp ezért kínál – persze mindkét félnek – különleges és értékes információkat. A vita ugyan harc, de nem a másik megsemmisítése, ellehetetlenítése a cél. A vita verseny arról szól, hogy abban a pillanatban, abban a témában, melyik fél tudja a maga oldalára állítani a jelenlévők többségét.
A február 8-i KLUB vezértémája a 2021 vezértémáinak a megkeresése volt. A KKVHÁZ 12 különböző témát jelölt meg, amit a KKVHÁZ olvasói érdekesség szempontjából osztályoztak (1-5).
Fontos, hogy a KKVHÁZ olyan témákat vegyen napirendre, amiket különösebb felkészültség nélkül, szélesebb társadalmi rétegek is szívesen vitatnak, miközben az semmilyen szempontból nem kelt indulatokat, nem oszt meg, nem rekeszt ki.
A felvetett témák átlagos tetszés indexe 73.7 % volt. Ez jó!
A legkevésbé tetsző témának
54.3%-al A hitnek és a gazdaságnak az összefüggését találták a szavazók Ezen belül 23.8% mégis a legjobb osztályzatot adta
62.1%-al A nagy technológiai cégek (Google; You Tube; Face Book; stb) és a nemzetállamok kapcsolatát. Itt 28.6% adott 5 öst.
68.6%-al A Nyugat-Európát jellemző népességcsökkenést értékelte alacsonyabban. Míg itt is 28.6 % 5-ős osztályzatot adott.
A KKVHÁZ közösség a legizgalmasabb témának – fordított sorrendben – a következőket ítélte
80.0%-al Az UNIÓ jövője kérdését és vele egy szinten az Értelmiség és a szakmunkás társadalom világának összehasonlítását tartotta
82.9%-al Az „Elmennek a fiaink külföldre, de vajon visszatérnek e?” kérdést tartották jónak
83%-al A mesterséges intelligencia téma nyerte a tetszési versenyt
Az, hogy a 12 kérdés között a leggyengébb 54.3%-os tetszés és a legerősebb 83.8 % között pusztán 29.5% a különbség mutatja, hogy maguk a felvetések már éles vitákat szültek.
Meggondolandó Glósz Andrea A Glósz & Tsa ügyvezető partnere felvetése, aki azt javasolta hogy a témákat csoportosítsuk aktuális,
(talán napi, hétköznapi) kérdéssé
míg létesítsünk egy társadalompolitikai kérdések körét is. Az igazi újítás a „kávéházi” kérdések kategóriája, ami talán a látszólag könnyebb műfajok tárgyalását, olyan mint kultúra, sport, gasztronómia stb. jelenthetnék.
Sokan adtak javaslatokat is. Ezeket a KKVHÁZ azok között kőrözte meg, akik az első körben is szavaztak, hogy a minták összevethetőek legyenek.
A legtöbb pontot a következő témák kaptak:
– A mikro vállalkozások szerepe a magyar gazdaságban
– Mi segítené elő a KKV-k növekedését, nemzetközi versenyképességét?
-A felsőoktatás új szerep-lehetősége a korszerű KKV-menedzsment magyarországi megteremtésében.
– Milyen a magyar KKV-k stratégiai szemlélete? Van egyáltalán? Lehet egyáltalán?
-Mikor digitálisan átalakult egy KKV?
– Informatika korszerűsítése és a vállalatnagyság. (Csak a multik tudják érdemben fejleszteni?)
Ezek a KKVHÁZ Klubokban szintén megvitatásra kerülnek.
A javaslatadók között – az ígéreteknek megfelelően – díjat sorsoltunk ki. Moll János az Ifjúsági Vállalkozásélénkítő Egyesület elnöke nyert egy főoldali bannert és egy exkluzív interjút a KKVHÁZ TV ben.