A PROBLÉMA
- szakképzett munkaerőhiány
- toborzási nehézségek
- elköteleződés hiánya
- fluktuáció
- a sokszínű munkaerő megfelelő integrálása
- generációs különbségek kezelése
- munkáltatói márka – (a HR Szent Grálja)
- megtartó erő
- belső kommunikációs problémák
- szervezeti működési nehézségek
- feszültség a cégvezetés és a dolgozók között
- csökken a profit
Óriási stressz: idő, pénz, és energia veszteség!
A SZOMORÚ JÖVŐ:
„A legsikeresebb vállalatok, most figyelmüket a dolgozói jóllét irányába fordítják, amivel pénzügyi, emocionális és versenyképességi előnyt képesek teremteni maguknak.” /Tom Rath a Gallup vezetője és a „Wellbeing” könyv társszerzője/
Az a cég, amelyik ezt figyelmen kívül hagyja, (hiába piacképes a terméke, szolgáltatása), nem csak a verseny előnyét kockáztatja, hanem akár a létezése is veszélybe kerülhet”
Ma már különösen igaz, hogy a cégünk legértékesebb fogaskereke az ember!
DAMOKLÉSZ KARDJA A HR-ESEK FELETT:
Ma a sikeres cégek azt tapasztalják, hogy első a munkavállaló: ha az alkalmazottak alapos képzésben részesülnek, jól menedzselik őket és vonzó környezetet biztosítanak számukra, lelkesen fognak dolgozni a cég küldetésének beteljesítése érdekében. Ebből az következik, hogy a munkavállalók fejlesztésére és a vezetői módszerek tökéletesítésére kell összpontosítani, továbbá újra kell tervezni a dolgozók menedzselésének rendszerét.
A HR-nek merésznek kell lennie: ez a végső konklúzió. A gazdaság növekszik, a millenniumi generáció kezdi átvenni a vezetői posztokat, ezért a HR-nek nem csupán kiváló szolgáltatást kell nyújtania, de újra kell gondolnia a módszereit … https://karrierplusz.jobline.hu/hr_hirek/20150306_Milyen_kihivasok_elott_all_a_HR_a_Munka_U
A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a vezetők mit tartanak most, és 2 éves távlatban a legnagyobb HR-kihívásoknak a cégüknél. 71 százalék jelölte meg a tehetségek vonzását és felvételét, 68 százalék a megtartást, illetve a dolgozók motiválását, 61 százalék pedig a vezetők fejlesztését. Érdekesség, hogy a bérezés nincs a top 5 kihívás között.
Az Aon nemzetközi tapasztalatai alapján 3 tényező együttes megléte szükséges a munkavállalói élmény megértéséhez: bátorság, kíváncsiság és technológiai jártasság. A felmérés szerint a magyarországi cégek 39 százaléka áll erre készen.
https://hvg.hu/enesacegem/20180216_Nem_a_berezes_a_legnagyobb_HRproblema_Magyarorszagon
MI LEHET A JÓ MEGOLDÁS?
Több cégvezető, és HR-es szakemberrel beszélgetve, felmerült, hogy jó lenne egy olyan komplex megoldás, ami egyszerre segít
- a vállalati brandet építeni,
- bevonzza a tehetségeket,
- erősíti a cég társadalmi szerepvállalását, felelősségét,növeli a közösségi médiában is kommunikálható munkahelyi presztízsét,
- ugyanakkor valós, konkrét, és mérhető gazdasági versenyelőnyhöz segíti a céget a humán erőforrás alkalmazásában,
- növeli a munkavállalói elégedettséget, hűséget,
- és gyorsan megtérülő befektetésként, konkrétan növeli a munkavállalók teljesítő képességét, hatékonyságát, szinte minden területen.
VAJON ILYEN LÉTEZIK?
Nem találtunk máshol ilyet, ezért megcsináltuk!
A vállalati kultúra nagyon gyorsan változik, ezért, mind szervezeti szinten, mind egyéni szinten fontos, és sürgős az azonnali beavatkozás, fejlődés. Fontos az alkalmazott eszközök hatékonysága, komplexitása, könnyű, – és egyszerű alkalmazhatósága, és természetesen a külső megítélése is.
Mára már kevés berakni egy „csocsó asztalt a dühöngőbe”… Nem motiváció a párezer Ft-os karácsonyi vásárlási utalvány, és a céges mikulás zacskó is kevésnek bizonyul.
Ettől már sokkal több kell!
Talán nem is ez a jó szó, hogy több, hanem inkább MÁS! Valós érték, megbecsülés, fejlődés, inspiráció, motiváció, jövő kép!
Az Emberközpontú gazdaság újra értelmet nyer.
“Amilyen az emberi értékrend, olyan lesz a ráépülő gazdasági rend.”
Valós értéket kell teremteni, adni a munkavállalónak!
Az okos cégeknek most ez a prioritás!
EZÉRT HOZTUK LÉTRE A KOMPLEX VÁLLALATI JÓLÉT STRATÉGIÁNKAT, AMIVEL A LEGTÖBBET NYERHET CÉGE!
Kiss József – KKV Mentor.