MI KELL A JÓ MARKETINGHEZ?
A vállalkozásoknak egyértelműen az ügyfelek szükségleteit és elvárásait kell a szemük előtt tartaniuk, ha ezt nem teszik, nem tudnak lépést tartani a versenytársakkal. De milyen marketing trendeket érdemes követni? A Forbes.com összeállított egy listát, mely segíthet!
1. Fontos az ügyfélelégedettség mérése
Az egyoldalú kommunikáció már nem elég, fontos az ügyfelek, vásárlók visszajelzése. Ha a cég tisztában van azzal, mit szeretnének, mire vágynak, mitől lesznek elégedettek, és ennek megfelelően fejleszti a szolgáltatásait, akkor elkötelezettek lesznek a márka mellett, és ajánlani fogják másoknak is. Ehhez szoros együttműködésre van szükség a marketing, az értékesítés, az ügyfélszolgálat között.
2. Releváns reklámok alkalmazása
A fogyasztók rosszul vannak tőle, ha állandóan az arcukba tolják a cégek a reklámokat, olyan tartalmakkal bombázzák, ami számára nem érdekes. Bosszantja, zavarja őket, ha nem releváns hirdetést látnak. Személyre szabott tartalmak kínálásával ez megoldható. Az a jó reklám, ami belesimul a böngészett tartalmakba, nem megszakítja az olvasás élményét, hanem szerves része.
3. Valósítsuk meg virtuálisan a vásárlók álmait
Online marketing eszközök bevetésével teheti egy cég vonzóvá a termékeit. Ma már nem elég egy bannert mutatni a potenciális vásárlónak, amelyen leírja, hogy mit kínál. Egyedi ötlet lehet például, ha a leendő ügyfél 3 dimenzióban kipróbálhatja, hogy milyen is lehet vezetni az eladásra kínált autót, vagy épp láthatja teljes panorámaképként, hogy milyen látvány fogadja majd a társasutazás során, ha kilép a szállodája erkélyére. Mindez persze technológia, fejlesztés kérdése.
4. Közösségi média stratégiát kell alkotni
A közösségi oldalak – Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIN – csak csatornák, alapból csak felületet adnak, nem pedig stratégiát. Tervezés, szervezés és hozzáértő emberek alkalmazása, illetve anyagi ráfordítás nélkül nem működnek.
5. Többcsatornás kereskedelem
A többcsatornás kereskedelem nagyon fontos – több lábon kell állni, online és offline felületeket is igénybe kell vennie egy cégnek a sikerhez. Az amerikai Domino Pizza például a közelmúltban bevezette, hogy náluk már Twitteren is lehet pizzát rendelni. A webshopok, internetes rendelések korszaka jön, ezért érdemes minden vállalkozásnak errefelé nyitni, viszont arra is fel kell készülniük, hogy az esetleges kudarcokat kielemezzék, például azt, hogy vajon miért hagyta ott vásárlás nélkül az oldalt a látogató.
6. Big Data adatbányászat
A Big Data aranybánya a marketingesek számára, hiszen a fogyasztók szokásai, preferenciái, jelenlegi élethelyzete, érdeklődési köre, vágyai kiolvashatók a hatalmas adathalmazból. Az adatbányászat nagyon hasznos lehet, hiszen megtudhatja a cég, hogy a vásárlói mit szeretnének, és mindenkit személyre szabott ajánlatokkal kereshetnek meg. Az adatkezelés egyre egyszerűbb lesz, ugyanis új eszközök, programok jelennek meg a piacon, melyek ezt segítik majd.
7. Mobil, mobil, mobil
Az okostelefonok korát éljük. Az emberek nagy hányada mobilon internetezik, ezért elengedhetetlen, hogy a weboldalakat mobilra optimalizálják, applikációkat hozzanak létre.
8. Videók
Ha egy vállalkozás meg akarja szólítani a Z generáciőt (az 1995 után született fiatalokat), akkor a marketing kommunikációjában szerepelnie kell a videó tartalmaknak. A YouTube-on, Snapchaten vagy GIF-ekkel ők inkább elérhetők, mint a tévéreklámokkal. Az élő, internetes, interaktív videó közvetítés (streaming) ennek egy következő szintje.
MARKETING TIPPEK INDULÓ KISVÁLLALKOZÁSOKNAK
Ahhoz, hogy versenyképes maradjon egy induló kisvállalkozás, nagyon fontos a marketing stratégia. Sajnos, a kisvállalkozásoknak gyakran nincs marketingcsapata (általában maga a cégtulajdonos végzi ezt a feladatot is), emellett a pénzük is véges – írja a Tech.co cikke. Emiatt stratégiára és rendkívül nagy kreativitásra van szükségük: végig kell gondolni, hogy ki is a célközönség, mitől egyedi a márka, és milyen üzenetet akarnak küldeni.
Íme 4 tipp, hogyan építhet hűséges fogyasztói bázist egy startup cég!
1. H2H helyett B2B vagy B2C
H2H = embertől embernek. Ezzel szemben a B2B és a B2C keretében egy vállalkozás szólít meg más vállalkozásokat, illetve ügyfeleket. A vállalkozásokat természetesen emberek csoportja alkotja, ahogy az ügyfelek is emberek – ám ők különböző személyiségűek, mások a vágyaik, a preferenciáik, a reményeik, a küzdelmeik. Tehát a marketingkommunikáció során nem az egyes embereket kell megszólítani! Érdemes megkeresni a hasonlóságokat közöttük, hogy kideríthessük, mi érdekli őket.
2. Nem csak a közösségi média létezik
A közösségi média hatékony eszköz a tartalmak megosztására, de nem ez az egyetlen! A Facebookon megosztott tartalmak nagyon hamar lecsorognak, ráadásul gyakran el sem érik a célközönséget. Népszerűek viszont a letölthető tartalmak (e-könyvek, internetes szemináriumok, tanulmányok stb.), ugyanis az emberek szeretik, ha ingyen kaphatnak ilyeneket, és cserébe csak a nevüket és e-mail címüket kell megadniuk. Ezzel a módszerrel azonosíthatja és nyomon követheti egy cég a potenciális ügyfeleket. Hátránya viszont, hogy a tartalom elkészítése idő- és gyakran pénzigényes is.
3. Az e-mail marketing él és virul
Az Econsultancy digitális marketing cég tanulmánya szerint a cégek nagy része rendszeresen használja az e-mailt marketing célra és hatékony, figyelemfelkeltő eszköznek tartják. Úgy vélik, hogy az e-mail a legjobb módja annak, hogy fenntartsák a leendő vásárlók érdeklődését.
4. Beszéljenek a cégről az ügyfelek
Sok vállalat ösztönzi az ügyfeleit, vásárlóit, hogy terjesszék a márka üzenetét. Ennek a közösségi együttműködésnek az a titka, hogy az emberek szeretik azt érezni: ők is valami nagy dolog részesei. Értékes visszajelzéseket és ötleteket kaphat egy cég az ügyfeleitől, vásárlóitól, a közösségtől – ez erősíti a márkát és a céget egyaránt. És ha szeretik a terméket vagy szolgáltatást, hangot is adnak neki!
Forrás: Forbes.com és Tech.co
Kép: Pixabay