Ebben a cikkben megpróbálom körül járni ennek a tényezőnek a befolyásolását.
A teljes tényező listát a ide kattintva érhetitek el.
Először tisztázzuk, hogy mi a TrustRank: ez egy megbízhatósági pont, mely algoritmusa a PageRank-hoz hasonlítható leginkább. A Google szakemberei észlelték a problémát, miszerint a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek (nem kis munka árán) képesek olyan oldalakat is a találati lista 1. oldalára juttatni, ami ezt a pozíciót nem érdemli meg. A TrustRank ezt méltatott kiküszöbölni.
Alapvető probléma például a PageRank algoritmusaival, hogy spammelhető fizetett hivatkozásokkal, linkcserékkel, linképítéssel illetve egyéb mesterséges bejövő link növelő technikákkal.
Hasonlóság is felfedezhetőek az algoritmusok között: a hivatkozások révén az oldal értékének egy része átadódik a hivatkozott oldalra.
Mikor megbízható egy oldal?
– nem alkalmaznak fizetett linkcseréket
– nem kérnek pénzt a kimenő linkekért
– spam oldalakra nem linkelnek
– a domain nem 1, hanem több évre előre meg van vásárolva
– a domain, és az azon lévő releváns tartalom elég idős (több éves)
De akkor mi a trükk?
A Google ugye alapvetően az idős domaineket szereti, azonban azt nagyon sokan nem tudják, hogy az idős oldalaknak kijáró megbízhatósági pontot, az új oldalak is megkapják.
Szakértők szerint ezt megbízhatósági pontot a null kilométeres oldalak kb 4-5 hétig birtokolják, melynek értéke napról napra csökken. Ha ezalatt az idő alatt az oldal jól teljesít, akkor szintén null kilométeres más oldalakkal szemben óriási előnyre tesz szert.
Amit tehetünk:
Mielőtt a nagyvilág és a Google számára elérhetővé tesszük újonnan készített weboldalunkat az oldalon elvégezzük az összes olyan onSite átalakítást, amit csak későbbre terveztünk.
Ugyanis a publikálás utáni meta adat, tartalom, heading és struktúrális változások mind rontják a jó TrustRank elérési esélyünket.
Remélem ezzel az apró alapelv alkalmazásával sokak keresőoptimalizálási eredményeit sikerül javítani.
{jcomments off}