Egy vállalatvezetőnek soha nem késő megállni és az üzleti folyamatait felmérni.
Balázs A. Dáviddal, a KKVHÁZ legújabb tagjával beszélgettünk, akinek vállalkozása folyamatmenedzsment tanácsadással foglalkozik, valamint üzleti folyamatok automatizálásával.
A beszélgetés elején két fontos és manapság divatos szó került terítékre. A workflow vagy workflow management, amikor az üzleti folyamatainkat már a digitális térbe emeljük.
De kezdjük az elejéről: A folyamatok mindig valamilyen inputtal kezdődnek és előre meghatározott lépések sorozatát követően egy értékes outputtal zárulnak. Ez minden cégnek a saját kontextusában értelmezendők, tehát gyakorlatilag önmagában folyamatok nem létezhetnek. A folyamat szervezés során a cégek különböző területein létrejövő ügymeneteket pl. marketinget, HR-t vagy adózást, alaposan megfogalmazzák és közérthetően kommunikálják.
A folyamatok meghatározók a vállalatok, valamint a mindennapi élet során is, és a vezetőknek fontos megérteni és támogatni ezeket. Tudtuk meg Balázs A. Dávidtól.
Tehát gyakorlatilag folyamatok nélkül nincsenek cégek, nincsenek vállalkozások, de nem csak az üzleti életben igaz ez, hanem akár a magánéletünkre is.
Egy kicsit részletesebben megfogalmazva a folyamatszervezés lényegét fontos, hogy a folyamatoknál megkülönböztessünk stratégiai folyamatokat, operatív folyamatokat, és úgynevezett támogató üzleti folyamatokat. Támogató üzleti folyamatok közé sorolhatjuk például a pénzügyi területnek az egyes műveleteit, legyen szó, mondjuk egy számlának a jóváhagyásáról, iktatásáról.
BADATECH Solutions Kft.
ügyvezető
Az lenne a kívánatos cél, emelte ki Balázs A. Dávid, hogy ezt ne a cég első számú vezetőjének kelljen minden esetben fejben tartania, végrehajtania. Éppen ezért igyekszik a cégük gyakorlatban hozzá segíteni az ügyfeleket ahhoz, hogy a folyamatokat olyan módon tudják jól és tudatosan szervezni, hogy ezeket delegálni tudják a kollégáknak.
Innentől tudják a cégvezetők tehermentesíteni magukat, hogy a stratégiai üzleti folyamatokkal tudjanak nagyobb mértékben foglalkozni.
Egy jól szabályozott, jól megtervezett üzleti folyamatban nem fordulhat elő az, hogy – a beszélgetésben elhangzott sietős vállalatvezető esete a kifogyóban lévő üzemanyaggal – olyan szituációba kerüljek, hogy ismerem az úti célomat, és nem rendelkezem kellő üzemanyaggal ahhoz, hogy eljussak a célomhoz.
A tanácsadási üzletágban a legkülönbözőbb igényekkel szoktak hozzájuk fordulni.
- Vannak olyan vállalkozások, akik a mindennapi tevékenységeket szeretnék egy kicsit hatékonyabbá tenni, a meglévő munkaerőknek a munkáját hatékonyabban szervezni és beosztani. Esetlegesen munkaerőt szeretnének spórolni azon, hogy különböző manuális feladatoknak a kiváltását célozzák.
- Vannak olyan ügyfeleink, akik mondjuk akvizíción estek át, vagy cégösszeolvadáson és a folyamatoknak az összehangolására van igényük.
- Vannak, akik informatikai rendszerbe bevezetése előtt állnak, de nem tudják, hogy mit válasszanak ki a piacról, így a saját folyamataikat igyekszenek megfelelő módon felmérni, és gyakorlatilag ehhez kiválasztani megfelelő eszközt.
„Hogy hogyan tudnak gyakorlatilag hozzánk fordulni a cégvezetők
Úgy kezdődik, hogy leülünk egy jó kávéra, mintha csak egy kávéházban, mondjuk a KKVHÁZ-ban lennénk, és beszélgetünk egyet az üzleti célokról.”
Ezután kezdődhet az üzleti folyamatoknak a felmérése majd vizsgálata mindenféle szakmai szempontból. Kockázati pontokat mérnek fel és tanácsot adnak, hogy ezeket hogyan lehetne kiküszöbölni, és javítani.
Balázs A. Dávid az elnöke a hamarosan induló Folyamatmenedzsment Bizottságnak is.
Keressék őket!
A teljes interjúbeszélgetés videója:
Az ikonképünket készítette: Bing Képkészítő a Tervezőből. Szolgáltató: DALL·E 3.