Mi ActionCOACH-ok a cégtulajdonos döntéshozókkal való együttműködésünk első pillanatától fogva arra koncentrálunk, hogy a telephely csinosítása, új gyártósor beszerzése helyett inkább a piaci folyamatoknak adjanak prioritást. Helyezzék a fókuszukat az értékesítésük finomra hangolására.
Közkeletű mondás, hogy egy sikeres üzlet működtetése nem igényel agysebészi felkészültséget. De azt is látnunk kell, hogy amivel nem foglalkozunk, az el is kophat. Különösen igaz lehet ez a berozsdásodott értékesítési kultúrára.
A világ, s benne mi, emberek változunk. Hiába jellemeznek minket örök vágyak, igények. Ezek megjelenési módja, vásárlást ösztönző ereje gyakran rapid módon átalakulhat. Hiába a miénk a legjobb termék, a legminőségibb szolgáltatás, ha a vevőinkkel való találkozási pontokat elvétjük. Nem ott és nem akkor nyújtunk számukra értéket (merthogy ez az értékesítés igazi meghatározása), ahol és amikor ők ezt magukévá tudnák tenni.
Az átváltási arány növelésének profithozó értékét részben a leadekkel (potenciális vevőkkel) való törődés, részben az értékesítés, mint üzleti folyamat szisztematikussága biztosítja. S ha ezt a két „aktivitást” górcső alá vesszük, könnyen belátható, hogy nem csak ötvennyolc, hanem akár lényegesen több javítási pontot találnunk.
Hogy milyen pontokon, milyen eszközökkel lehet drámai módon növelni az értékesítési hatékonyságot? Csak kiragadva néhányat:
Például írott garancia csatolása és ismertetése minden értékesítési szituációban. Az emberek azon túl, hogy költéseik révén a boldogságukat szeretnék fokozni, a biztonságra vágynak leginkább. S ennek garantálása vagy elmaradása választja el leggyakrabban egymástól a sikert és kudarcot.
Ilyen eszköz az USP (egyedi piaci ajánlat) meghatározása is: vevőként, ha tudom mennyire egyedi, különleges a maga körében a legújabb szerzeményem, hamarabb hozok döntést a beszerzéséről. Senki sem szereti, ha ugyanaz a piros ruha jön szembe vele a fogadáson!
A minőségi szolgáltatás értékét az adja, hogy ennek segítségével válik bizonyítottá a vevőnk számára, hogy Ő fog jobban járni a vásárlással.
Az alábbi lista minden eleme – s erről széles körű tapasztalatokkal rendelkezünk – ágazattól, célpiactól és cégnagyságtól függetlenül hatni fog. Amihez persze elengedhetetlen feltétel egy kidolgozott projektterv, a támogatott kivitelezés és mindenekelőtt a mérés és értékelés rutinossá tétele.
• Lista – írott! – az előnyökről
• Az elégedett vevők ajánlásainak tudatos használata
• Minőségi kiadványok
• Az értékesítési eredmények láthatóvá tétele folyamatosan
• Minden tenderajánlathoz készüljön akcióterv is
• Legyen széles körben hozzáférhető a céges jövőkép
• Mi az, amiért pénzt lehet elkérni az eddigi ingyenes szolgáltatásból?
• Mit kérdezzünk a potenciális klienstől, mit kérdeznek a potenciális kliensek – legyen írásban
• Értékesítés Scriptekkel
• A használati érték bemutatására építő ár-érvényesítő tárgyalás-stratégia
• Termékünk, szolgáltatásunk ismertségének fokozása
• Az érzelmek és a vágyak bevonása az értékesítésbe
• Follow-up a leadek körében
• Rákérdezni a vásárlásra és megerősíteni a vásárlást
• Mérni a konverziót
• Az értékesítési attitűd fejlesztése a teljes csapatban
• A korábbi partnerek felkeresése
• Tudni, miért nem vásárolnak
• A célpiac újrapozícionálása, minőségi lead!
• Legyenek kitűzött értékesítési eredmény-célok …