Nem mindegy, hogy valakinek egy rajzszöget, vagy egy vitorlás hajót adunk el. A cél, hogy lehetőleg magas értékű, magas nyereség-tartalmú területeken tegyünk valakit vevővé. Arról kell gondoskodni, hogyha egyszer sor került az ügyfelünk meggyőzésére, hogy tőlünk vásároljon, akkor lehetőleg a kis haszonkulcsú termékeink helyett, lehetőleg nagy haszonkulcsú termékeikből vásároljon.
A vásárlási „élmény” az egy komplex élethelyzet, szándékok és cselekvések bonyolult mixe. Az a „koktél”, amit legjobb, ha te keversz, így mindig módod lesz az összetevők legjobb arányának a megtalálására.
Nagyobb ügyfeleidnek ajánlj részesedést a vállalatból… Ha van egy-két nagyobb ügyfeled, érdemes lehet tulajdonostársakká tenni és egy életre megszerezni őket…
Használd rendszeres ajánlataidhoz a telemarketinget… Ha a levél nem éri el a célját, próbáld meg a telefont helyette…
Küldj képeslapot vagy ajándékot különleges alkalmakkor… Tudasd velük, hogy még mindig jelen vagy és mondd el nekik, hogy számítasz rájuk. Ilyenkor jó ötlet valami különleges ajánlattal is előállni…
Rendezz vásárlói információs estéket… Töltsd meg a fejüket információval magaddal és ajánlataiddal kapcsolatban…
Kedvezmény a következő vásárlás alkalmával…-Amennyiben nálad vásárolnak, következő látogatásuk alkalmával várd őket különleges üzleti ajánlattal…
Rendezz vásárt zárt ajtók mögött régi vásárlóid számára… Rendezz vásárt kizárólag régi vásárlóid számára, küldj különleges meghívókat nekik és adj különleges kedvezményeket…
Vezess be törzsvásárlói programot… Pontgyűjtés ajándékokért, jutalmak és kedvezmények a további vásárlások alkalmával… A kerék megpörgetéséhez fektess be 2800 $-t
Javasolj alternatív felhasználási módokat, hogy az áru értéke egyértelmű legyen… Mutasd meg ügyfeleidnek, hogy számos módon használhatják áruidat vagy szolgáltatásaidat, így még több okuk lesz visszajönni…
Tervezd meg a következő vásárlásokat ügyfeleiddel… Segíts eldönteni, hogy mikor mire lesz szükségük aztán add el nekik…
Küldj hírlevelet ügyfeleidnek… Semmi sem ér többet, mint ha mindig tudják, éppen mi történik és emellett valami érdekeset is olvashatnak…
Küldd el különleges ajánlataidat direct mail útján…-Ajánlatod legyen visszautasíthatatlan és inkább baráti stílust válassz, mint formálist…
Ajánlj szolgáltatási szerződést… Ez egy folyamatos dolog, ami időről időre pénzt hoz neked, amíg csak a szolgáltatás tart…
Időről időre hívd fel ügyfeleidet és tartsd velük a kapcsolatot… Oszd be ügyfeleidet és sorban hívd fel őket, így 13 hetenként újra beszélsz velük…
Hozz létre tagságot vagy VIP klubot… Adj hozzá kártyát is – érezzék úgy, hogy tartoznak valahová…
Ígérj kevesebbet és szállíts többet… Ügyfeleid mindig kapjanak többet, mint amire számítottak…
Ismertesd ügyfeleiddel a teljes árukészletet… Sose feltételezd, hogy vásárlóid tudnak mindenről, amit árulsz, úgyhogy rögtön azzal kezd, hogy elmondod nekik…
Vezess be ösztönzőket és engedményeket régi ügyfeleid részére… Minél könnyebbé teszed, hogy visszajöjjenek, annál gyakrabban fognak…
Használj gyűjtőkártyát… Ha 9-et vesznek, a tizediket ingyen kapják: pecsételj vagy lyukassz kártyát, csak jöjjenek vissza.
Adj névre szóló ajándékokat… Maradj szem előtt mindenáron…
Tudd ügyfeleid nevét… Légy barátságos, imádni fogják, hogy emlékszel rájuk és barátként kezeled őket…
Nyújts jobb szoláltatást, éreztesd ügyfeleiddel, hogy különlegesek… Élvezni fogják, hogy nálad vásárolhatnak és újra és újra vissza fognak térni…
Áramvonalasítsd a kiszolgálást… Bizonyosodj meg róla, hogy vásárlóid tisztában vannak vele, hogy jó kiszolgálásban részesülnek: úgy légy ott, hogy ne légy útban…
Folyamatosan tartsd a kapcsolatot ügyfeleiddel… Mi sem jobb annál, ha régi ügyfeleidet ráveszed, hogy még gyakrabban járjanak hozzád.
Vásárlás után adj visszajelzést ügyfeleidnek… Hívd fel őket vagy küldj köszönőlevelet, így tudják, hogy jól döntöttek…
Meséld el sikertörténetedet írásban… Minél többet tudnak rólad, annál erősebb a kapcsolatotok, szóval mesélj nekik magadról és a vállalkozásodról amennyit csak lehet…
Tartsd észben az ügyfeleknek fontos információkat… Ha csak te tudod mikor kell vásárolniuk, kontrollálhatod kitől vásárolnak.
Tedd lehetővé az ingyenes próbát… Horogra fognak akadni, mert egyszerűbb rávenni valakit arra, hogy kipróbáljon valamit, mint arra, hogy vegyen valamit. De próbáld csak rávenni őket, hogy adják vissza…
Reklámozd a hét/hónap termékét… Legyen okuk visszatérni, te pedig írásban informáld őket…
Üzemeltess emlékeztető rendszert… Kövesd nyomon, hogy kinek mikor kellene vásárolnia és minden alkalommal emlékeztesd őket…
A sor folytatható: ügyfélismereted és a kreativitásod szabhat csak határt a folyton megújuló megoldások használatában.